TarotTruhe

bunte Magie

StartseiteStartseite  ImpressumImpressum  FAQFAQ  SuchenSuchen  AnmeldenAnmelden  LoginLogin  

Austausch | 

Idries Shah, Nasruddin und human evolution

Vorheriges Thema anzeigen Nächstes Thema anzeigen Nach unten 
AutorNachricht
Vetch

Anzahl der Beiträge : 493

BeitragThema: Idries Shah, Nasruddin und human evolution   Mo Jun 08, 2015 5:34 pm

Wikipedia schrieb:

Nasruddin was featured in Shah's television documentary Dreamwalkers, which aired on the BBC in 1970. Segments included Richard Williams being interviewed about his unfinished animated film about Nasruddin, and scientist John Kermisch discussing the use of Nasruddin stories at the Rand Corporation Think Tank. Other guests included the British psychiatrist William Sargant discussing the hampering effects of brainwashing and social conditioning on creativity and problem-solving, and the comedian Marty Feldman talking with Shah about the role of humour and ritual in human life. The program ended with Shah asserting that humanity could further its own evolution by "breaking psychological limitations" but that there was a "constant accretion of pessimism which effectively prevents evolution in this form from going ahead ... Man is asleep – must he die before he wakes up?"

Den Film habe ich noch nicht gesehen, ich lese grad den Wikipedia-Artikel über Idries Shah, seit gestern lese ich den.

Assoziationen: Timothy Leary und R.A. Wilson. Ich wunder mich, dass Wilson Shah (meines Wissens) nie erwähnt hat. Kannte er ihn nicht? Hätte ihm doch sehr gefallen, vermute ich. Hat Wilson Sufismus mal erwähnt? Weiß nicht.

Wurst, wer wen gekannt hat.
Wichtig ist der Weg.

BABA

Nach oben Nach unten

Idries Shah, Nasruddin und human evolution
Vorheriges Thema anzeigen Nächstes Thema anzeigen Nach oben 
Seite 1 von 1

Befugnisse in diesem ForumSie können in diesem Forum nicht antworten
TarotTruhe :: Marktplatz-
Gehe zu: